Khamis, 3 November 2011

iPhone 4S : Tambahan 15 Negara Lagi Akan Menerimanya





Apple telahpun mengumumkan bahawa iPhone 4S mereka yang baru ini akan berada pada 15 lagi Negara pada 11 November yang akan datang ini dengan pra-pesanan yang akan bermula pada jumaat ini di Negara yang terpilih.

Seperti biasa, Malaysia bukanlah Negara pilihan untuk pasaran Apple bagi iPhone 4S mereka pada kali ini. Bagi saya bukanlah satu perkara yang agak mengejutkan kerana mungkin pasaran di Malaysia tidak sebesar pasaran di Negara lain. Berikut adalah senarai Negara-negara pilihan Apple untuk telefon pintar baru mereka :-

Albania, Armenia, Bulgaria, El Salvador, Greece, Guatemala, Hong Kong, Malta, Montenegro, New Zealand, Panama, Poland, Portugal, Romania and South Korea.
 
Menurut Apple, mereka juga akan mengeluarkan peralatan ini kepada lebih 70 Negara menjelang akhir tahun ini. Adakah ini sesuatu maklumat yang baik untuk kita atau sebaliknya. Oleh itu, ingin saya membawa anda kepada penyelesaian masalah matematik yang kita selalu buat sewaktu di bangku sekolah dahulu. Pada masa ini Apple telahpun mengeluarkan iPhone 4S ini kepada 29 buah Negara dan sekarang ini mereka telah menambah kepada 15 buah Negara lagi. Jika anda tambah kesemua Negara yang akan mendapat peralatan ini ia telah menjadikan jumlah sebanyak 46 buah Negara. Buat masa ini hanya tinggal 24 buah Negara sahaja yang masih tinggal untuk mendapatkan. Persoalannya di sini, Adakah Malaysia akan tersenarai dalam 24 buah Negara yang tinggal ini? Apa pandangan anda?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan