Khamis, 20 Oktober 2011

Fujitsu Mungkin Melancarkan Mesin "ringan"; Bagaimana Dengan Ultrabook?



Selepas pelancaran baru-baru ini oleh Acer yang mengeluarkan produk mereka Acer S3 dan pengumuman dari ASUS untuk mengeluarkan ASUS ZenBooks dan kini seolah-olah bahawa Fujitsu bersiap sedia untuk memulakan ultrabook mereka sendiri juga. Mereka masih lagi berahsia dengan maklumat mereka sehingga kini dan hanya menayangkan video yang pastinya mengujakan ini.

Rahsia tetap rahsia dan kita tidak pasti apa yang bakal dikeluarkan oleh Fujutsu nanti walaupun dua jenis ultrabooks yang telah kita lihat sekarang ini iaitu Acer S3 yang diletakan di bawah kategori model kos rendah manakala ASUS ZenBook pula diletakkan sebaliknya iaitu mempunyai spesifikasi tinggi dan sudah tentu kos yang tinggi.

Walaupun mungkin Fujutsu tidak akan mengeluarkan ultrabook di pasaran buat masa ini dari apa yang dikatakan oleh mereka. Ini adalah mungkin kerana syarikat ini telahpun melancarkan dua komputer riba mudah alih sepenuhnya beroperasi ultra iaitu SH76/E dan SH54/E di jepun awal minggu ini.

Menurut laman web Fujitsu Jepun, mesin ini akan dilengkapi dengan pemproses Intel Core i3/i5 (bukan ULV varian), 6-sel bateri, 8GB RAM, dan pemacu optik. Lebih hebat lagi, bahawa mesin ini adalah sepatutnya seberat 1.34kg, kira-kira berat badan yang sama seperti Acer S3.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan