Isnin, 24 Oktober 2011

Tindakan Undang-undang Pula Oleh Samsung Ke Atas Apple




Mungkin ada di antara kita telah lupa akan perintah mahkamah yang dibuat oleh Apple ke atas Samsung yang menjadi penghalang kepada jualan Samsung Galaxt Tab 10.1. Pada waktu ini nampaknya Samsung telah membuat serangan balas melawan kembali dan merancang untuk memfailkan beberapa perintah mahkamah mereka sendiri - kali ini mensasarkan Apple iPhone 4S dan iPad 2.

Dari siaran akhbar Samsung:
SEOUL, Korea - 21 Oktober 2011 - Samsung Electronics hari ini memfailkan usul injunksi awal di Mahkamah Daerah Tokyo, Jepun dan dalam New South Wales Registry, Australia meminta mahkamah untuk menghentikan jualan Apple iPhone4S di negara masing-masing.

Dalam satu kenyataan berasingan hari ini, Samsung telah merayu keputusan mahkamah Australia pada 13 Oktober untuk memberikan injunksi awal terhadap Galaxy Tab 10.1.

Di Jepun, Samsung juga memohon perintah injunksi untuk menghalang penjualan iPhone4S dan iPad2 segera.

Permintaan injunksi di Jepun memetik pelanggaran salah satu High Speed ​​Packet Access (HSPA) standard yang berkaitan dengan paten dan tiga paten antara muka pengguna, yang serius melanggar harta intelek Samsung.

Permintaan injunksi awal Samsung di Australia memetik tiga pelanggaran paten yang berkaitan dengan piawaian telekomunikasi tanpa wayar, Wideband Code Division Multiple Access (WCDMA) dan HSPA. Perkara ini telah membuatkan pihak Samsung percaya penjualan alat-alat Apple itu harus diharamkan.

Apple terus melanggar hak paten dan perjalanan percuma pada teknologi kami. Kita tidak lagi akan leka dan dengan teguh akan melindungi harta intelek kami.

Perang undang-udang ini seperti berterusan dan kita sendiri tidak tahu sehingga bila ia akan reda. Sebagai pengguna saya rasa perkara ini tidak sepatutnya berlaku kerana setiap pengguna telah adalah jenama apa yang mereka lebih minat untuk digunakan. Kita sendiri tidak tahu apa sebenarnya strategi yang mereka rancangkan. Apa pendapat anda?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan