Khamis, 20 Oktober 2011

Google Android OS 4.0 Ice Cream Sandwich




Bagi pengguna Android sudah pastinya anda telah sedia maklum dengan OS Android terbaru ini. Oleh itu, Google akhirnya mendedahkan OS Android 4.0 Ice Cream Sandwich terbaru mereka kepada orang ramai di Hong Kong semalam dan setakat ini, sambutannya adalah sangat baik sekali. Terdapat banyak benda baru yang ditunjukkan dan bagi anda yang tidak dapat melihat secara langsung di sini saya letakkan secara ringkas beberapa ciri-ciri utama yang baru.

- Prestasi keseluruhan OS telah ditingkatkan dan bertambah baik dengan font Roboto baru yang dioptimumkan untuk HD memberi anda butang perisian untuk menggantikan butang perkakasan. Selain itu, papan kekunci telah bertambah baik pada akhirnya.

- Ice Cream Sandwich juga dilengkapi dengan sistem baru membuka kod laluan iaitu dengan pengecaman muka yang memerlukan gambar muka anda untuk membuka kunci. Walaupun begitu sistem baru yang dikatakan canggih ini perlulah bijak kerana jika penampilan rambut anda yang teruk pada hari itu mungkin menyebabkan anda tidak dapat akses ke telefon anda.

- Kamera telah ditingkat upaya secara drastik dengan autofocuses, berfungsi dalam keadaan kurang cahaya, gambar untuk panorama dan pemgambilan video 1080p masa. Terdapat sejumlah besar kesan-kesan yang terbina dalaman serta pilihan menyunting lain yang kurang mengganggu.

- Bagi anda yang sedar akan penggunaan data, Ice Cream Sandwich memberikan anda analisis terperinci mengenai penggunaan data anda sampai ke tahap aplikasi apa yang menggunakan data yang paling banyak.

- NFC datang ke Android dalam bentuk Android Beam, berkongsi dengan menghentam membuat debut pada Platform Android.

- Gmail dan Google melihat integrasi OS yang lebih baik (seolah-olah ia tidak cukup baik sudah)

- Aplikasi Integrasi semua kenalan anda dengan profil sosial mereka. Seperti yang telah kita lihat dalam Vanilla Android, tetapi kami mempunyai sesuatu seperti ini untuk sementara waktu.

SDK untuk Sandwich Aiskrim telah sedia ada untuk dimuat turun. Kepada pembangun aplikasi boleh mencuba apa yang patut dan meneroka perkara baru yang boleh dibuat dengan ICS ini. Perkara yang kita fikirkan sekarang ini adalah bilakah boleh kita mendapatkan ICS ini pada peralatan kita sekarang ini yang masih menggunakan Gingerbread...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan