Sabtu, 1 Oktober 2011

Kingston DataTraveler 6000 : Selamatkan Data Penting Anda




Kebanyakan kita menggunakan pemacu USB sebagai cara yang paling mudah dan cepat untuk memindahkan fail dan kita mungkin tidak akan memberi perhatian sepenuhnya berkenaan keselamat terhadap penggunaannya. Tetapi keselamatan adalah satu masalah besar kepada sesetengah orang, terutama orang-orang yang membawa maklumat rahsia terutamanya berkenaan kewangan dan maklumat kerajaan (kalau boleh kita ingat kembali pencarian besar-besaran untuk komputer riba FBI yang hilang?).

Jika anda salah seorang yang jenis menggunakan pemacu USB anda akan berasa tidak selesa selapas membaca info kita pada kali ini. Justeru itu, Kingston mempunyai penyelesaian untuk anda dalam bentuk jenama baru DataTraveler 6000. Dilengkapi dengan Federal Information Processing Standard (FIPS) 140-2 Level 3 Pengesahan dan penyulitan 100 peratus. Maklumat dari Kingston mengatakan bahawa walaupun pasukan Kim Jong-Il yang sangat terlatih dalam “cybertroopers” tidak akan dapat memecah untuk membuka dan mencuri lihat dokumen-dokumen sulit anda.

Jelas sekali, keselamatan tambahan akan dikenakan bayaran yang boleh dikatakan agak menarik, Kingston DT6000 dikenakan dengan harga yang agak tinggi di mana Varian 2GB berharga RM364, manakala varian 16GB akan dikenakan harga sebanyak RM954.

Maklumat lanjut bagi DataTraveler 6000 boleh didapati di laman sesawang Kingston di www.kingston.com.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan