Isnin, 24 Oktober 2011

Generasi Pertama iPad 3G Tidak Dapat Tingkat Upaya Ke iOS5




Setahu saya bukanlah terlalu lama atau tidak sampai sebulan sistem terbaru iOS5 ini telah di keluarkan dan telah banyak masalah yang diberikan oleh pengguna-pengguna di internet dengan peranti mereka. Salah satu yang terbesar adalah bahawa sesetengah pengguna iPad 1 3G mendapati bahawa peningkatan kepada IOS 5 tidak mempunyai hasil yang diingini dan sebaliknya merosakkan iPad anda. Jika anda memasuki laman web Apple di sini dan di sana rata-ratanya menyatakan masalah mereka hadari dan ini bukanlah satu kajadian yang terpencil.

Apple masih lagi tidak mengeluarkan sebarang pembaikan akan perkara ini lagi dan seperti tidak kelihatan terlalu peduli tentang hal itu juga. Satu-satunya penyelesaian setakat ini adalah untuk menghantar dan berharap bahawa seseorang genius sebenarnya boleh berbuat sesuatu mengenainya.

Oleh itu, jika anda memiliki iPad 1 3G, anda di nasihatkan supaya tidak terus menaik taraf kepada IOS 5 pada masa ini dan tunggu sehingga mereka telah mempunyai jalan penyelesaiannya. Walaupun begitu, bagi mereka yang mempunyai iPadsjailbroken” anda mempunyai satu tetapan dalam bentuk butang "Recovery Fix" dalam redsn0w (dalam menu tambahan).

Ada sesiapa mempunyai masalah seperti ini?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan