Khamis, 15 September 2011

AMD Membuat Rekod Dunia Dengan Processor FX Akan Datang




Jika anda belum lagi mendengar berita terbaru ini jadi saya kongsikannya bersama anda, AMD kini sedang dalam kira-kira untuk melepaskan keluarga baru CPU mereka yang dikenali sebagai siri FX yang berdasarkan platform jentolak(Bulldozer) baru mereka. Kerana ia direka untuk pasaran peminat, salah satu ciri-ciri utama siri FX adalah mampu untuk menawarkan kepada pengguna sasaran mereka dengan sejumlah besar senjata api.

Oleh itu, tidak ada cara yang lebih baik untuk membentangkan ciri-ciri itu kepada semua pihak selain mengatakan bahawa ia telah memecahkan beberapa rekod dunia. Bekerja bersama-sama dengan satu kumpulan overclocker elit, mereka telah berjaya melonjakkan lapan teras AMD FX-8150 Edisi pemproses Hitam yang berjalan di atas AMD 990FX-berasaskan ASUS Crosshair V Formula motherboard daripada kelajuan jam 3.2GHz standard mencecah sehingga 8.429 GHz , melangkaui rekod lama iaitu  8.308GHz. Jelas sekali, processor disejukkan semula dengan peralatan penyejukan bukan standard yang menggunakan cecair helium sebagai medium penyejukan dalam proses ini.

Untuk membuat rekod ini lebih bergaya, mereka dari Guinness World Records telah mengesahkan pencapaian dengan "Frequency Tertinggi Pemproses Komputer" sebagai penghormatan. Walau bagaimanapun, Ia merupakan sesuatu perkara yang kurang menyenangkan bahawa pengeluaran siri AMD FX processor ini telah ditangguhkan sekali lagi. Kepada mereka yang masih ternanti-nanti untuk mendapatkan pemproses ini harap bersabar untuk dalam tempoh masa tidak lama lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan