Selasa, 20 September 2011

Peranti Permainan Vengeance Dari Corsair




Satu jenama yang memang tidak asing lagi dalam menghasilkan produk yang lebih dikenali sebagai pengeluar memori yang berprestasi tinggi, penyimpanan dan perkakasan. Tetapi kini Corsair telah meluaskan jangkauan mereka dengan memasuki pula perniagaan permainan yang baru diumumkan iaitu Vengeance. Produk yang dikeluarkan untuk siri pada kali ini bukan satu atau dua tetapi tujuh produk keseluruhannya iaitu dua papan kekunci mekanikal, dua tetikus laser permainan dan tiga alat dengar permainan.

Keyboard Vengeance mekanikal yang datang dalam dua jenis yang berbeza: FPS-centric K60 dan MMO/RTS-optimized K90. Dengan casis yang dibina daripada aluminium, kedua-dua mereka mempunyai Cherry Red MX suis kekunci pada laser ukiran mereka, lengkap dengan 20-kunci “rollover” dan keupayaananti-ghosting”. Ciri-ciri lain yang disertakan pada kedua-dua keyboard adalah akses mudah kawalan media dan port USB melalui bahagian belakang mereka.



Untuk menampung pemain FPS, K60 datang dengan set khas WASD dan # 1 - 6 penutup kekunci yang berkontur serta bertekstur untuk memperbaiki kawalan. Termasuk juga dengan K60 tempat rehat pergelangan tangan yang direka khas yang berfungsi sebagai bekas untuk set tambahan WASD dan # 1 - 6 penutup kekunci. Bagi MMO / FPS-centric K90, ia datang bersama-sama dengan kunci backlit, 18 kekunci makro yang boleh diprogramkan dan tempat rehat pergelangan tangan yang panjang.

Seperti mana papan kekunci Vengeance, siri tetikus juga dibahagikan kepada FPS dan model MMO / RTS yang dioptimumkan. M60 ini dibina dengan kerangka aluminium uni-badan dengan tiga zon penalaan boleh laras yang membolehkan pengguna untuk menyesuaikan berat tetikus pilihan mereka. Ia juga datang bersama-sama dengan butang sniper khusus yang membolehkan penagih FPS di luar sana untuk segera menurunkan DPI mereka untuk situasi yang memerlukan ketepatan.



Bagi M90, ia dilengkapi dengan sembilan butang makro boleh diprogramkan di mana pemain MMO atau RTS boleh gunakan untuk menyimpan arahan, kombinasi butang dan jampi. Kedua-dua M60 dan M90 dilengkapi dengan 5700 DPI laser sensor yang boleh laras dengan mudah bersama-sama dengan keupayaan lif dan pengesanan permukaan. Mereka juga dilindungi dengan permukaan sentuhan lembut dan bertekstur untuk rasa yang lebih baik.

Untuk melengkapkan barisan Vengeance perkakasan permainan, Corsair juga telah mereka beberapa alat dengar permainan. Pertama sekali adalah Vengeance 1100 Komunikasi Alat dengar yang direka bukan sahaja untuk permainan tetapi juga untuk VOIP dan panggilan video serta reka bentuk penyangkut telinga yang ringan. Alat dengar boleh dipasang pada port audio 3.5mm yang standard atau melalui pemproses audio USB bundled.




Seterusnya adalah Vengeance 1300 yang mempunyai pasangan yang besar pemacu audio 50mm dan dibuat untuk port audio 3.5mm yang standard. Satu lagi produk mereka adalah Vengeance 1500 yang juga dilengkapi dengan pasangan pemacu 50mm tetapi dilengkapi dengan teknologi audio binaan dalaman Dolby Headphone 7.1 dan penyambungan kepada PC melalui port USB.

Keluarga Vengeance Corsair bagi peranti permainan ini dijadualkan akan dikeluarkan kepada peruncit di seluruh dunia dalam bulan depan dan harga dari RM 122 (USD 39) sehingga RM 402 (USD 129) mengikut produk masing-masing. Untuk mengetahui lebih lanjut tentang produk ini, sila layari laman sesawang rasmi Corsair di www.corsair.com.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan