Khamis, 15 September 2011

Intel Dan Google Bentuk Perkongsian Bagi Pasaran Telefon Pintar




Adakah penglibatan Intel ke dalam pasaran telefon pintar akhirnya menjadi kenyataan pada tahun berikutnya atau sebaliknya? Selepas pengumuman hari ini di Intel Developer Forum di San Francisco persekutuan perniagaan baru antara pembuat cip dengan Google, kini kita boleh katakan bahawa perkara ini memang benar terjadi dan sudah tentu akan lebih teruja untuk menantikan produk terbaru dari mereka.

Idea Intel mamasuki tempat telefon pintar yang datang kira-kira sejak Intel Atom dan SOC line mula semakin mengecil dan lebih kuat, tetapi melalui perkongsian strategik dengan Google ini, ia kelihatan seperti Android akan dioptimumkan untuk mengambil kesempatan senibina Intel.

    "Melangkah ke hadapan, semua versi yang akan datang daripada Android akan dioptimumkan - anda tahu, dari mana tahap yang sangat rendah, pada kernel, dan mengambil kesempatan daripada pengurusan ingatan dan semua ciri-ciri senibina IA yang hebat berkuasa rendah, kesemuanya sehingga ke multimedia, grafik 3D , semua itu sebahagian daripada sistem cip hari ini. Sangat teruja untuk berada di sini, dan sangat teruja untuk bekerja rapat dengan rakan-rakan dan jurutera di Intel "- Andy Rubin, Naib Presiden Kanan Mobile bahagian, Google.


Untuk mengetahui lebih lanjut tentang apa yang telah dibincangkan semasa ucaptama IDC, sila layari  laman sesawang rasmi Intel di sini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan