Khamis, 15 September 2011

Microsoft Menunjukkan Windows 8 Dalam Tablet




Windows 7 memang memberikan sesuatu kelainan kepada penggunanya dengan antara muka yang berbeza serta ciri-ciri dalamannya yang lebih bijak berbanding dengan versi sebelumnya iaitu Windows Vista. Kini telah pula keluar Windows 8 yang saya percaya akan memberikan sesuatu yang lebih lagi kepada penggunanya. Walaupun saya kini menggunakan sisitem operasi Mac dan saya kagum dengan apa yang Apple sediakan untuk sistem tersebut. Apapun pilihan anda saya di sini hanya ingin berkongsikan berkenaan teknologi di dunia ini. 

Bercakap berkenaan Windows 8 ini, kini mereka di Engadget, saya percaya mereka agak bertuah kerana berpeluang menggunakan Samsung Series 7 Slate di tangan mereka yang berfungsi sepenuhnya dengan Windows 8 untuk tablet. Mereka memang agak bertuah kerana dapat menggunakannya dan bermain-main dengan tablet tersebut.



Pada pandangan pertama, anda boleh lihat di mana ia telah meminjam dari OS WP7 dalam pendekatan bentuk rekaan yang mudah serta berjubin "Metro UI" yang seksi sebagai selak pintu! Windows 8 adalah jauh berbeza daripada apa-apa yang telah datang dari Redmond setakat ini dan dari rupa benda yang boleh menjadi seorang pemenang. Harus di ingatkan bahawa OS yang dimaksudkan adalah untuk menjadi desktop dan juga untuk dipegang, saya dapat melihat bagaimana ia akan berfungsi untuk tablet, tetapi tidak begitu banyak sebagai desktop OS. Ia mungkin kelihatan seperti Ciri-ciri Launchpad Apple. Apapun seperti kebiasaanya kita pasti akan terpaksa menyesuaikan diri dengan apa yang telah dibangunkan oleh Microsoft ini.

Untuk melihat lebih banyak gambar dan video berkenaan OS pada slate lawati PAUTAN ini

Petunjuk :
UI = User Interface (Antaramuka Pengguna)
OS = Operating System (Sistem Operasi)
WP7 = Windows Phone 7 (Telefon Windows 7)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan