Khamis, 15 September 2011

Windows 8 Versi Untuk Pembangun Kini Tersedia Untuk Dimuat Turun




Adakah anda teruja untuk melihat apa yang Microsoft Windows 8 akan menawarkan setakat ini? Cuba anda teka, anda sebenarnya mampu untuk memasang sistem operasi ini pada mesin anda sekarang! Apa yang anda perlu lakukan ialah hanya memuat turun Windows Developer Preview dari Windows Dev Center dan anda telah tersedia dengan sistem operasi tersebut.

Windows Developer Preview datang dalam tiga perisa yang berlainandimana untuk setiap mesin termasuk 64-bit dan 32-bit dan versi 64-bit yang datang bersama-sama dengan alat pemaju(developer tools). Microsoft mendakwa bahawa Windows Developer Preview boleh dijalankan pada perkakasan yang sama seperti Windows Vista dan Windows 7 yang memerlukan sekurang-kurangnya pemproses 1GHz, 1 ke 2GB RAM, 16 hingga 20GB ruang cakera dan DirectX 9 kad grafik dengan WDDM 1.0 atau pemacu yang lebih tinggi. Sudah tentu, jika anda ingin untuk memeriksa Windows 8 yang kini banyak disebut-sebut tentang keupayaan sentuhnya, maka anda perlu paparan multi-sentuh juga.

Pengaktifan tidak diperlukan untuk menjalankan Windows Developer Preview pada mesin anda tetapi kerana ia adalah perisian pra-pelepasan, Microsoft tidak menyediakan apa-apa sokongan atau jaminan bagi sistem operasi ini. Jadi, jika anda sudah bersedia untuk merasai bab seterusnya dari Microsoft Windows, pergi ke PAUTAN ini untuk muat turun.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan