Selasa, 20 September 2011

Android Ice Cream Sandwich Akan Dikeluarkan Pada Akhir Oktober




Saya percaya bahawa ada di antara kita yang telah sedia maklum berkenaan dengan sistem operasi Android mudah alih Google yang digelar sebagai Ice Cream Sandwich yang mana telah dianggap sebagai salah satu yang akan memenuhi kedua-dua telefon pintar dan juga tablet. Jadi apa yang menariknya untuk diperkatakan pada kali ini, menurut mereka pengguna tidak perlu menunggu terlalu lama untuk melihat aksi sebenar sistem operasi ini kerana ia akan dikeluarkan pada Oktober akan datang menurut Ketua Pegawai Eksekutif, Notion Ink , Rohan Shravan.

Bagi mereka yang tidak biasa dengan nama Notion Ink, mereka berpangkalan di India dan bertanggungjawab untuk penciptaan tablet Adam. Di samping tarikh keluaran lewat Oktober ini, Rohan telah juga menyatakan bahawa chipset OMAP akan menjadi platform utama bagi generasi akan datang untuk peranti dan juga akan menerima kemas kini Ice Cream Sandwich sebelum NVIDIA Tegra.

Oleh kerana hanya ada sekitar satu bulan sahaja sebelum pengeluarannya pada akhir Oktober ini, saya menjangka untuk melihat lebih banyak gambar - gambar sama ada dikeluarkan secara rasmi atau tidak rasmi bagi Ice Cream Sandwich ini dan sudah tentu kumpulan peranti pertama yang menggunakannya yang akan ditunjukkan dalam laman sesawang tidak lama lagi. Sejak Rohan juga telah mengesahkan bahawa Google telah membekalkan sistem operasi binaan awal untuk beberapa rakan kongsi mereka, jadi peluang yang lebih tinggi bahawa kita akan ditampilkan dengan Ice Cream Sandwich ini tidak lama lagi. Ia pasti akan menarik untuk melihat bagaimana syarikat ini akan meletakkan Android sebagai sistem operasi mudah alih secara universal.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan