Selasa, 20 September 2011

PlayStation Vita Bebas Rantau




Sementara pesaing mereka masih terperangkap dengan pengkategorian berasaskan serantau, Sony sekali lagi membawa berita baik untuk pemain dengan membuat permainan peranti tangan yang akan datang mereka iaitu PlayStation Vita bebas rantau. Fakta ini telah disahkan oleh Shuhei Yoshida, Presiden Sony Worldwide Studios

Walau bagaimanapun, Shuhei agak cepat untuk menunjukkan perbezaan antara unit Jepun dan unit dari kawasan-kawasan lain yang mungkin menimbulkan kemarahan beberapa pemain seperti penggunaan X dan butang O yang mana di Jepun, O yang digunakan untuk "ya" dan X adalah untuk "tidak" sementara di kawasan-kawasan lain caranya adalah bertentangan. Terus terang untuk dikatakan tidaklah mempunyai perbezaan yang ketara.

Berita ini juga bermakna bahawa peminat PlayStation yang bersemangat di luar sana bolehlah mengimport unit Jepun ini dari hari pelancaran itu sendiri jika mereka benar-benar mahukannya. Seperti yang anda mungkin sedar, kita sentiasa memilih unit rasmi dari Sony Malaysia tetapi jika anda tidak mempunyai kesabaran untuk itu saya percaya buat masa ini adalah masa yang terbaik untuk membuat panggilan telefon kepada rakan anda yang berada di Jepun.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan