Isnin, 12 September 2011

Lenovo Mengumumkan U300s Ultrabook Pertama Untuk Pasaran Malaysia




Semasa diumumkan buat pertama kalinya berkenaan ultrabook semasa Computex 2011, kita mengharapkan bahawa perkara ini benar-benar terjadi kerana apa yang sering berada di pasaran sekarang ini masih keluaran saiz notebook yang bergitu kuno.

Walaupun HP telah mengumumkan ultrabooks mereka agak tidak rasmi di laman Twitter mereka, tetapi kini Lenovo yang telah membuat pengumuman secara rasmi dalam bentuk kenyataan akhbar beberapa hari lalu berkenaan ultrabook ini.

Ukuran hanya 14.9mm tebal dan berat 1.32kg, Lenovo IdeaPad U300s ultrabook datang dengan dua pilihan iaitu Intel Core processor I5 atau I7, skrin 13.3-inci (1366 x 768), memori DDR3 sehingga 4GB, dan dalam usaha untuk menghapuskan bahagian yang bergerak sama sekali, juga dilengkapi dengan 256GB penyimpanan SSD.

Terima kasih kepada keajaiban teknologi (Lenovo Long Battery Life), bateri sel 4-U300s 'juga akan dapat digunakan sehingga lapan jam "digunakan secara produktif" atau mencecah 30 hari masa siap sedia dalam satu caj.

Ultrabook U300s ini dikatakan akan melanda kedai pada Oktober ini dan akan tersedia di Grafit Gray dan Clementine Orange (unit terhad). Buat masa ini tiada apa-apa petunjuk berkenaan dengan harga.

Untuk maklumat lanjut sila layari laman sesawang rasmi Lenovo di www.lenovo.com.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan