Rabu, 24 Ogos 2011

Sony Ericsson Merkenalkan Live dengan Walkman Telefon Bimbit Android




Kombinasi antara telefon dan media lain kini memang telah menjadi trend oleh kebanyakan pengeluar telefon. Telefon bimbit dan pemain muzik mudah alih bukanlah sesuatu yang asing bagi pengeluar telefon, Sony Ericsson kini mengumumkan ketibaan Sony Ericsson Live Dengan Walkman, telefon pintar Android yang memberikan pengguna satu pengalaman media sosial yang unik. Dengan telefon walkman sebelum ini, terdapat butang walkman khusus yang akan membawa anda terus ke dalam pemain muzik di mana anda boleh berkongsi dan melihat kandungan melalui Integrasi Facebook intuitif.

Live dengan telefon Walkman mempunyai ciri-ciri skrin 3.2inch, 1GHz processor, kamera 5MP dan teknologi sony xLOUD yang meningkatkan output audio. Telefon ini juga dilengkapi dengan sistem operasi Android 2.3 yang standard.



Peter Ang, Pengurus Besar Sony Ericsson Hub, Singapura - Malaysia, berkata: "Pengguna mahukan telefon pintar untuk memberikan pengalaman hiburan yang kaya dan sosial. Live dengan Sony Ericsson Walkman ™ menyediakan yang terbaik dalam komunikasi hiburan, dalam pakej yang kuat dengan gaya yang hebat. Dengan integrasi dalam Facebook, pengguna kini mempunyai keupayaan untuk berkongsi dan berhubung dengan rakan-rakan mereka dengan lancar. "

Live dengan Walkman Sony Ericsson akan terdapat di Malaysia pada oktober tahun ini, dengan harga tempatan yang akan dimaklumkan kemudian.

Spesifikasi :
Warna Pilihan                       =             Hitam, Putih
Screen                                  =             3.2 inci / 16777216 warna TFT / 480 x 320 piksel
Platform                                =             Android
Saiz                                      =             106,0 × 56,0 × 14,2 mm / 4,2 × 2,2 × 0,6 inci
Berat                                    =             115.0 g /4.1 oz
Memori                                           =             Penyimpanan telefon dalaman: sehingga 320 MB
RAM                                                  =             512MB
Slot Kad Memori                          =             microSD , hingga 32GB ; Memori sebenar mungkin                                                                                                                  berbeza-beza disebabkan pra-konfigurasi telefon

2 ulasan: